« 4月から始めること。 | Main | 渡る世間は鬼ばかり再放送 »

2005.04.02

春休みはスケートに

2.3日前に仕事が休みだったので春休みなのに仕事があってどこにも遊びに行ってないなと思い、下の娘と一緒に近くの室内スケート場に行ってきました。
今シーズンで3回目という事で、今年は割りと少ない回数です。私は北国の生まれなので、一応スケートもスキーも上手ではないけれど、転ばずに滑れる程度です。
特にスケートは膝を傷めてから滑るのは滑ってもいつも緊張しながら滑ってます。毎年3,4回は行ってるので娘はもう滑れるというのに私と手をつないだまま滑ってます。1年に何度も行かないので行くたび私から離れません。
上達できるのだろうか。私と手をつないでるうちは上手にはならないだろう。

春休みという事で、スケートより外で遊ぶ人が多いのかと思っていたら、なんと凄い混みようでした。
ビックリです。去年も春休みに行ったけど、こんなに混んでなかったような気がします。

午後になるとスケートクラブに入っている人たちが真ん中で練習を始めるのでそれが楽しみになっています。

私は誰かとぶつかって転ぶことを考えると恐くて、静かに滑ってます。転んだら怪我しそうで・・・
この前は、滑っていたら私のスケート靴にぶつかった男の人が私の目の前で尻餅をついてました。ビックリです。
若い女の子たちがミニスカートをはいて滑っていたり。
寒そうななと思いながらぶつからないよう滑ってます。

春休みはスケート場が混むんだなって一つ勉強になりました。

また、割引券があるのですが、娘はもう行かないと言ってます。
私一人で行くのはいやなので、子供を説得していかなくては・・・
1年中スケートはできるのだから。

ひざのことを考えないとスキーも行きたいし、スケートも毎週でも行きたいけど
それは無理というものです。
でも、また子供が行きたいという事を期待してスケート行くのを楽しみにしていたいと思います。
膝には充分気をつけてですが。
がんばります。ダイエットには繋がらないけどね・・・

|

« 4月から始めること。 | Main | 渡る世間は鬼ばかり再放送 »

Comments

I blog frequently and I really thank you for your information. The article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your website and keep checking for new information about once per week. I opted in for your RSS feed too.

Posted by: minecraft games | 2015.04.09 at 15:09

Hi, I log on to your new stuff regularly. Your humoristic style is witty, keep up the good work!

Posted by: payday loans no credit check | 2015.03.01 at 19:00

I simply couldn't go away your site before suggesting that I extremely loved the standard information a person provide on your guests? Is going to be back continuously in order to inspect new posts

Posted by: Free Music Downloads | 2015.02.18 at 14:50

Hi there, after reading this awesome paragraph i am as well cheerful to share my knowledge here with friends.

Posted by: minecraft free download full version | 2015.02.11 at 20:31

Hey there, I think your website might be having browser compatibility issues. When I look at your blog in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, great blog! blogesaurus.com quest bars

Posted by: Buy Quest Bars Cheap Online | 2015.01.22 at 19:41

Yes! Finally someone writes about best dating sites.

Posted by: best dating sites | 2015.01.14 at 06:38

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/21337/3538269

Listed below are links to weblogs that reference 春休みはスケートに:

« 4月から始めること。 | Main | 渡る世間は鬼ばかり再放送 »