« 5日の休みが1週間に | Main | バレーボール最終予選 »

2004.05.13

五人かん、青森原産国

1週間青森の実家に帰っていた私ですが、通夜やお葬式で忙しかったのは大人だけで、子供たちは
いとこ同士で、ひたすらトランプ遊びに夢中だった様子。
帰ってきてからうちの娘がインターネットでトランプ遊びを検索していました。
その中で、五にんかんという遊びが、ありました。
トランプの遊びで、5人で遊ぶんですが、原産国が青森と書いてありました。
私は、真面目な中学生だったのですが、授業中に手作りのトランプで五にんかんをやっていて、先生に見つかりトランプを没収された思い出があります。思い出と言えるのかどうか・・・
ハートとダイヤとクラブの2を抜いて遊びます。
2人と3人でかんとむに別れて、絵札を取り合う遊びですが、不思議とかんが勝つんですよね。
こんど5人集まった時は是非遊んでみようといま遊び方を思い出しているところです。
青森が原産国というのは今日わかりました。
なつかしいなあ。

|

« 5日の休みが1週間に | Main | バレーボール最終予選 »

Comments

Wow that was strange. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again. Anyways, just wanted to say great blog!

Posted by: limestone and granite cleaning | 2015.07.06 at 18:52

Great post. I'm facing some of these issues as well..

Posted by: best dating sites | 2014.11.20 at 23:15

Hello there! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks

Posted by: best dating Sites | 2014.10.29 at 21:53

I'll immediately clutch your rss as I can't find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you have any? Kindly let me recognise so that I could subscribe. Thanks.

Posted by: minecraft.net | 2014.09.16 at 21:13

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/21337/582716

Listed below are links to weblogs that reference 五人かん、青森原産国:

« 5日の休みが1週間に | Main | バレーボール最終予選 »